Advertenties

Als organisatie wil je altijd één stap voor zijn. Niet vragen wat klanten en prospects willen, maar wéten wat ze willen. Klanten en prospects verwachten op hun beurt dat leveranciers hun business en uitdagingen goed begrijpen en relevante oplossingen bieden. Sales Triggers is een dienst die dit mogelijk maakt. Dankzij de integratie met Salesforce krijgen sales professionals een zeer compleet klantbeeld.Sales Triggers is een dienst van het Nederlandse bedrijf HowardsHome. Met deze dienst ontvangen B2B sales professionals alle relevante signalen uit het nieuws over hun specifieke klanten en prospects direct in hun vertrouwde CRM-omgeving. De dienst is volledig geïntegreerd in de standaard Salesforce werkomgeving van de sales professional.

Sales Triggers: actuele informatie

Sales Triggers levert sales actuele verkoopkansen, bedreigingen en conversatie-starters uit alle Nederlandse nieuwsberichten en social media, het Handelsregister en berichten van de bedrijven zelf. Denk hierbij aan personele wijzigingen, nieuwe partnerships of belangrijke deals, nieuwe producten en diensten of berichten over mogelijke financiële problemen.

Timing is essentieel

Fred van Dijk, CEO van HowardsHome: “Sales moet flexibel, snel en specifiek kunnen reageren op klantsituaties. Timing is daarbij essentieel en Sales Triggers helpen sales op het juiste moment aan te haken op actuele gebeurtenissen om met klanten en prospects in contact te komen.” Door de push-functionaliteit komen Sales Triggers direct binnen in de Chatter-omgeving en inbox. De afstemming tussen marketing en sales verbetert doordat beide partijen beter geïnformeerd zijn over de behoefte van de klant en zo hun gezamenlijke propositie kunnen verbeteren. Hierdoor kunnen bedrijven actief sturen op de propositie en nieuwe mogelijkheden creëren voor up- en cross sell.

Voorsprong op concurrenten

Wolfert van Duin, algemeen directeur van Olbico, specialist in cloudgebaseerde diensten voor Master Data Management en B2B marketing: “Het verbeteren van de kwaliteit en toegankelijkheid van klant- en marktdata helpt organisaties efficiënt en doelgericht te werken. Met Sales Triggers krijg je als sales professional nu moeiteloos actuele content over je klanten en prospects, het levert je direct een voorsprong op je concurrenten.”

Meer efficiëntie en effectiviteit sales

Uit onderzoek van Aberdeen Research blijkt dat gebruik van Sales Intelligence resulteert in een hogere klantretentie, een hogere productiviteit van de sales en een grotere omvang van de gemiddelde deal. Gemiddeld besteedt een sales professional 3,9 uur per week aan het zoeken naar relevante klanteninformatie. Dit komt neer op 200 uur per persoon per jaar. Sales Triggers draagt bij aan het inperken van de informatie overload.

Sales Triggers is beschikbaar via de Salesforce AppExchange. Deze AppExchange is met meer dan 3000 apps en al meer dan 4 miljoen downloads ’s werelds grootse platform voor zakelijke apps.