Op deze pagina een overzicht van het nieuws in de nationale en internationale CRM-wereld.
Microsoft introduceert twee nieuwe categorieën bedrijfssoftware. 'Systems of observation' en 'Systems of intelligence' worden uitgewerkt in 'Systems of Engagement' zoals een CRM systeem.
De Exact CRM-app heeft niet alleen verbeterde functionaliteit, het is ook in een nieuw jasje gestoken. Vanaf nu is het mogelijk om dagtaken, opportunities en kalenders te coördineren.
Total System Development (TSM) is een aanbieder van softwareoplossingen voor boomkwekerijen en groenvoorzieningen. Ze zijn overgenomen door Total Specific Solutions die zich hiermee in de agrarische sector begeeft. TSD levert o.a. Wintree, een ERP-suite, waarmee een complete oplossing wordt geboden, van bedrijfsadministratie tot relatiebeheer.
ERP-systemen en stand-alone e-commerce systemen, domineren de markt. Nu steeds meer bedrijven in de cloud gaan, lijkt het erop dat CRM en CMS wedijveren om de nieuwe fundatie van het e-commerce proces te worden.
Ben Davis is van mening dat Customer Experience een mooi iets is voordat je echter overstapt op de chatbots, augmented reality of artificiële intelligentie is het misschien handig om eerst de basis van CRM goed te hebben. Volgens hem is de grote aandacht voor 'Customer Experience' bij marketeers groot, omdat ze het zien als een manier om meer invloed binnen het bedrijf te krijgen en dan specifiek op product management.
SAP heeft een nieuwe productsuite, C/4HANA, gelanceerd, ze willen hiermee de customer relationship management moderniseren. Bedrijven die deze module gebruiken kunnen het gehele CRM vanuit een centraal punt regelen.
CRM dient gebruikt te worden als een centraal platform om mensen, data en processen aan elkaar te koppelen. Daarnaast moet het ervoor zorgen dat er een verbeterslag in de efficiency plaatsvindt, de service verbeter wordt, er een betere interactie op de social media plaatsvindt en moeten er nieuwe leads mee gegeneerd worden.
CTG, een specialist in ICT-diensten heeft voor Bridgestone een cloud CRM-oplossing gemaakt. De bandengigant wil dat de werknemers een onnodige rit naar het kantoor bespaard wordt door ervoor te zorgen dat het logistieke proces vanuit de cloud kan worden geregeld, thuis of onderweg. Het resultaat mag er zijn, een halve dag winst per verkoper, waardoor er 10% tijd gewonnen wordt om aan klanten te besteden.
Sageworks is Financial Information Company die nu een integratie heeft met het CRM platform van Salesforce. Hierdoor kan er beter informatie gedeeld worden tussen de diverse financiële afdelingen.
Het zou zomaar kunnen dat Salesforce Twilio, een a cloud communications platform uit San Francisco, gaat overnemen. Ze hebben al een belang in het bedrijf, de nieuwe CMO is een Salesforce veteraan en het zou goed binnen Oracle toekomst van Salesforce passen.
Bij Customer Talk hebben ze een interessant artikel staan over CRM-technologieën in combinatie met Internet of Things. De fabrikanten raken steeds meer vertrouwder met de voordelen van IoT en leren ze hoe ze een moderne CRM-oplossing, met geavanceerde applicatie, in de IoT-strategie kunnen integreren.
In dit artikel van Radar software, CRM software voor uw administratie- of accountantskantoor gaan ze in op de vroeg hoe u voordeel kan behalen in een sterk veranderende wereld die steeds meer geautomatiseerd is.
Ekima group koopt k.section, een Oostenrijks CRM-bedrijf, en richt daarmee een apart CRM Competence Center in. K.section is gecertificeerd partner van CRM-oplossingen als Siebel/Oracle, Microsoft Dynamics en Salesforce.
Uit onderzoek van Computer Profile is gebleken dat SAP wederom de grootste CRM-leverancier van Nederland is met een marktaandeel van 29%. In het segment van middelgrote bedrijven scoort Microsoft CRM goed.
HP is voor de komende zes jaar met Microsoft CRM in zee gegaan. De softwaregigant heeft hiermee een gevoelige slag toegeleverd aan Salesforce, die voorheen de CRM software leverde aan HP.
Oxyma is de nieuwe partner geworden van Marlies Dekkers Lingerie. Ze gaan helpen bij de ontwikkeling van de strategie, de uitvoering van de 1:1 marketing inspanningen en rapportage hierover ter plaatse op het kantoor van Marlies Dekkers.
De Europese CRM-aanbieder Teamleader is vier jaar geleden begonnen en is ondertussen uitgebreid naar zeven landen. Ook in Nederland zijn ze flink gegroeid en het nieuwe kantoor in Amsterdam biedt genoeg ruimte voor het huidige team.
HSO levert een Self-Service Center op basis van een Microsoft CRM portal. BlueCielo ECM Solutions, softwareleverancier van Engineering Information Management (EIM) en Asset Lifecycle Information Management (ALIM-oplossingen) gaat zijn klantbeleving hiermee verbeteren.
Freshdesk staat vooral bekend om hun online customer support en helpdesk software. Ze hebben een nieuwe module ontwikkeld, speciaal voor verkopers die daarmee hun prospects beter kunnen volgen.
Balance, een organisatie voor adviesverlingen, projectondersteuning en interim management gaat haar klantinteractieprocessen ondersteunen met Microsoft Dynamics CRM in combinatie met Assistance PSA.