Caren Bouwmeester van Ahold Delhaize is door CCMA uitgeroepen tot Customer Contact Manager 2016. “Caren Bouwmeester laat zien dat zij anders weet te denken, een heldere visie heeft, weet waar ze heen wil en ook waar het heen gaat in het vak klantcontact”, aldus juryvoorzitter Simone van den Berge uit. “De klant raken is het motto voor haar team.” Manager of the Year is een event van de CCMA en wordt jaarlijks georganiseerd om de beste en vooruitstrevende Customer Contact Managers in de spotlight te zetten.
Van een 6 naar een 9
Op authentieke manier heeft Bouwmeester de jury laten zien waar ze vol passie mee bezig is. Leren en verbeteren staan voor haar afdeling centraal. Zij had de opdracht van een 6 naar een 9 te gaan en samen met haar medewerkers heeft ze dat in zeer korte tijd gerealiseerd. “Caren heeft ons laten zien dat zij vanuit haar visie de connectie weet te maken binnen haar organisatie, met haar team en met de klant. Zij is een professional die haar dromen weet te realiseren, zonder oog te verliezen voor het moment waar het om draait. Het moment van contact tussen klant en organisatie”, aldus Simone van den Berge.
Jurytraject
Voor de Manager of the Year Award beoordeelt een vakjury inzendingen aan de hand van vragenlijsten, een elevator pitch van de kandidaat en een profiel van de kandidaat opgesteld door MatchQ. Vervolgens worden 10 geselecteerde kandidaten bezocht. De kandidaat presenteert zich, de jury spreekt met leidinggevenden, medewerkers, samenwerkingspartners en bestudeert de behaalde resultaten. In het slotoverleg wordt de winnaar gekozen.
Genomineerden
Volgens de jury was het dit jaar een intensieve discussie om tot de uiteindelijke winnaar te komen, omdat de genomineerde kandidaten dichtbij elkaar lagen. Andere genomineerde kandidaten waren Peter Westland van ABN Amro, Bart Boere van Centraal Beheer, Ankie Straathof van de Bijenkorf, Marc van Grinsven van Engie, Eleni Trachalakis van LeasePlan, Maud Martens van OHRA Delta Lloyd, Ruben Lowenstein van Samsung Electronics Benelux, Carmen Vriesema van Sanoma en Leon Goulooze van Xerox.
Kernproces voor elke organisatie
“Je hebt hier tien genomineerden die het verschil maken voor hun organisatie, die het verschil maken voor de teams waarmee ze werken en – zeker omdat het zo’n kernproces is voor elke zichzelf respecterende organisatie – die het verschil maken voor hun organisaties. Klantcontact is jarenlang een ondergeschoven kindje geweest. Dat verandert. Dankzij deze uitstekende genomineerden en deze prachtige winnares”, aldus hoofdsponsor Hajo Valk van MatchQ.