Dat CRM niet alleen voor de multinationals is weggelegd, maar dat ook het klein-mkb er zijn voordeel mee kan doen blijkt wel uit de startup: GlazenwassersCRM. De broers Eric en Marc, respectievelijk 25 en 26 jaar, zijn in 2011 begonnen met hun startup en hebben nu een systeem gemaakt waarmee ze de markt voor relatiebeheer en glazenwassers willen gaan veroveren.

GlazenwassersCRM

Wat in veel bedrijven nog steeds gebeurt, ook bij de grotere organisaties, is het bijhouden van de administratie in een Excel-Spreadsheet. Daarnaast houden de Glazenwassers vaak handmatig een agenda bij en gaan langs de deuren om hun geld op te halen. De twee broers, die altijd al ondernemend waren, starten tijdens hun studie het bedrijf: Studentenglazenwassers. Ze moesten naast hun studie de administratie van het bedrijf bijhouden en dat was nogal omslachtig. Dat moest eenvoudiger was hun motto en het duurde dan ook niet lang of het CRM-pakket voor de glazenwassers-branche was geboren.

Het CRM-systeem zorgt ervoor dat het werk van de glazenwassers overzichtelijk wordt. Naast het klantenbeheer kunnen er planningen gemaakt worden en de administratie wordt bijgehouden. Daarnaast is er voor het bedrijf, middels statistieken, een duidelijk overzicht en, niet geheel onbelangrijk, het scheelt wel de helft aan administratietijd.

Website

Klanten kunnen zich aanmelden op de website van de glazenwasser waarop een vast tarief vermeld staat. Ze vullen het aantal ramen in dat gewassen moet worden, om de hoeveel tijd het moet gebeuren en er komt direct een prijs uitrollen. De taken en frequentie worden in het systeem geplaatst, waarna de glazenwasser richting de woning of het betreffende bedrijf gaat en houdt vervolgens alles bij op z’n smartphone. Ook zit er een planningsmogelijkheid in waardoor bijvoorbeeld alle buurtbewoners op één dag geholpen kunnen worden.

Daarnaast is het een groot voordeel dat inzichtelijk gemaakt kan worden hoe het met het bedrijf gaat. De directeur of eigenaar kan zien hoeveel omzet er per werknemer is gemaakt en heeft een overzicht van de klanten en de facturen.

Meer over de startup van de broers is hier te vinden. Voor de website van glazenwasserscrm.nl kunt u hier terecht.

Video Thumbnail

GlazenwassersCRM / DienstenCRM infomercial

Dat CRM niet alleen voor de multinationals is weggelegd, maar dat ook het klein-mkb er zijn voordeel mee kan doen blijkt wel uit de startup: GlazenwassersCRM. De broers Eric en Marc, respectievelijk 25 en 26 jaar, zijn in 2011 begonnen met hun startup en hebben nu een systeem gemaakt waarmee ze de m