Online platform Zoho lanceert de nieuwste generatie Zoho CRM Plus: het alles-in-één Customer Experience Platform voor sales, marketing, customer support en operations; inclusief AI. Dit complete overzicht helpt om klanten superieure ervaringen te bieden via verschillende kanalen.
“Bedrijven erkennen vandaag de dag het belang van AI om positieve ervaringen voor klanten te creëren. Nu AI in het geïntegreerde Customer Experience Platform is opgenomen, creëren bedrijven op consistente wijze positieve ervaringen tijdens de customer journey”, vertelt Brent Leary, mede-oprichter en partner CR02M Essentials.
Waardevolle klantinzichten
Leary: “Met CRM Plus heeft Zoho een overtuigend platform ontworpen waarin sales, marketing, support en operations zijn gebaseerd op één technologiestack. De intelligente assistent Zia heeft toegang tot gegevens van alle applicaties en levert zo automatisch waardevolle inzichten van alle afdelingen om klantervaringen te verbeteren.”
Klantrelaties verbeteren
“Zia is aanzienlijk verbeterd sinds de lancering begin vorig jaar. Met de gecombineerde kracht van Zia en Zoho Analytics openen we een heldere informatiestroom tussen verschillende kanalen en afdelingen. Hierdoor kunnen teams eenvoudig samenwerken om hun klantrelaties te verbeteren,” aldus Sridhar Iyengar, Managing Director bij Zoho’s Europese hoofdkantoor.
Customer Experience Platform
“CRM Plus is niet langer alleen maar een set losse applicaties. Het is nu een geavanceerd en uniform Customer Experience Platform waar bedrijven op een zorgvuldige en proactieve manier gedurende de hele customer journey uitzonderlijke ervaringen kunnen creëren”, aldus Iyengar.
Belangrijkste ontwikkelingen
- Zia staat centraal bij klantbelevingen – Handelingen van klanten zijn automatisch beschikbaar binnen Zoho Desk. Zia stelt automatisch vervolgstappen vast en adviseert salesteams op basis van eerder behaalde resultaten en vergelijkbare interacties.
- Procesautomatisering ter verbetering van multidisciplinaire samenwerking – Het klantbelevingsplatform Zoho CRM Plus helpt automatisch bij het oplossen van bottlenecks en andere problemen die een optimale klantbeleving in de weg staan. Complexe processen worden vereenvoudigd en elke stakeholder beschikt te allen tijde over de juiste context om tactische beslissingen te kunnen nemen.
- Realtime inzichten voor geïnformeerde besluitvorming – Dankzij het Customer Experience Platform nemen managers beslissingen op basis van inzichten in de hele organisatie. Interactieve dashboards bieden direct inzicht in de impact van potentiële beslissingen door middel van diepgaande berekeningen.
- Perfect omnichannel ondersteuning – Klanten kunnen via elk kanaal hulp krijgen en eenvoudig het gesprek voortzetten via een ander kanaal zoals telefoon, social media, chat, e-mail of sms. Deze gesprekken worden beheerd in één online omgeving. Zo lossen bedrijven gemakkelijk problemen op en krijgen ze meer inzicht in de klantbeleving.