Customer loyaliteit is belangrijk voor een organisatie en tegenwoordig moet er extra aandacht aan besteed worden om een lange termijn relatie met een klant op te bouwen. Dit betekent dat er vraag is naar geavanceerde CRM oplossingen die de tools geven om dit voor elkaar te krijgen. Het investeren in een CRM-oplossing is een grote investering, zowel in tijd als geld. Voordat je met een specifieke oplossing aan de gang gaat is het belangrijk dat er een goede oriëntatiefase heeft plaatsgevonden.
Geavanceerde CRM oplossing
Er zijn een aantal must-have features waarover de CRM oplossing minimaal moet beschikken. Het moet eenvoudig in gebruik zijn en de integratie moet geen ingewikkeld verhaal worden. De software moet overal aan te roepen zijn, dus er mag geen fysieke beperking opzitten, dat het alleen vanachter het bureau op de computer benaderbaar is. Via de laptop, mobiele apparaten of de thuiscomputer moeten er gegevens ingevoerd kunnen worden. Die gegevens moet goed geanalyseerd kunnen worden en het systeem moet flexibel zijn en eenvoudig aan te passen.
Campaign management mag niet ontbreken en er moeten lijsten en rapporten gegenereerd kunnen worden. Daarnaast is het belangrijk dat er leads aangemaakt kunnen worden en dat er een follow-up mogelijkheid beschikbaar is. De support van de CRM leverancier zou via meerdere kanalen beschikbaar moeten zijn. Email, een support nummer en tegenwoordig mag je ook verwachten dat ze online supportmogelijkheden hebben, bijvoorbeeld via de chat.
Op Customerthink kan je het uitgebreide artikel vinden