Xelion levert oplossingen op het gebied van VoIP-bellen, zoals telefooncentrales en klantcontactcenters. Xelion combineert deze oplossingen nu met integratie in SuperOffice CRM.

Communicatie

Het koppelen van de telefooncentrale met het CRM-systeem moet zorgen voor meer gebruiksgemak en een automatische verrijking van de klantgegevens. Xelion biedt oplossingen voor diverse vormen van klantcontact; ook chat, sms en e-mail worden ondersteund. Xelion maakt alle zakelijke correspondentie in één app zichtbaar. Het doel is het organiseren van de communicatie: organized communication.

Koppeling

Het koppelen van de VoIP-oplossingen met SuperOffice CRM vindt plaats met behulp van open standaarden voor organized communication-oplossingen. ‘Xelion was één van de pioniers die het idee van integratie van CRM en andere communicatievormen via open standaarden in de praktijk heeft gebracht.’ verklaart directeur Arthur van den Ende tegenover WINMAG Pro.

Geïntegreerde oplossingen voor CRM en communicatie

Het belang van geïntegreerde oplossingen wordt door de markt erken. Het is de vraag van de markt (uit binnen- en buitenland) die Xelion heeft bewogen tot het creëren van een koppeling met SuperOffice CRM. SuperOffice CRM heeft een grote groep gebruikers in het MKB in Duitsland en Engeland.

Location-based en cloud-based

De koppeling van Xelion werkt zowel location-based als cloud-based. Xelion en All-CRM, de belangrijkste Nederlandse leverancier van SuperOffice CRM, werken samen om de intergratie van Xelion en SuperOffice voor alle Europese klanten beschikbaar te maken. De integratie van Xelion en SuperOffice moet zorgen dat klanten klaar zijn voor een efficiency-slag.