Relatiebeheer is cruciaal voor een gezonde bedrijfsvoering en geeft je veel mogelijkheden om de organisatie of het bedrijf verder te laten groeien. Als je de beschikking hebt over een CRM-systeem dat in de cloud draait, online, dan komen er nog een paar extra voordelen bij.

Wat is CRM?

Als je het over CRM hebt dan wordt daar klantbeheerrelatie mee bedoeld. De afkorting staat voor Customer Relationship Management en wordt als een bedrijfs- of marketingstrategie gezien in samenspraak met een specifieke systeem of softwareoplossing. Door middel van CRM kan je op een gestructureerde manier gegevens van klanten, relaties, prospects en stakeholders verwerken, opslaan en gebruiken.

Klantgerichter werken

Door middel van het gebruik van CRM als strategie en softwareoplossing ga je klantgerichter werken en ga je binnen de onderneming effectiever met relaties om en zijn ze efficiƫnter te beheren. In dit artikel wordt ingegaan op de aanschaf van een CRM-systeem en wat de voordelen daarvan zijn: het centraal beheer van klantgegevens en automatisering van de processen zijn twee belangrijke redenen. Daarnaast worden er een aantal punten opgesomd waarom het werken met een online CRM oplossing nog meer voordelen biedt.